MY GUESTBOOK

SELLING ITEMS

Sunday, March 1, 2009

MY LATEST FOLK ART PROJECT.....
HYDRENGEAS...


Dah lama tak melukis, rasa rindu pula nak pegang berus...Nampak mcm mudah tapi Sya kekok juga nak buat petal dia....Setelah banyak kali mencuba inilah hasilnya.....Home Sweet Home!

10 comments:

kakrose said...

salam sya..
sya amik tempahanke?

marsya said...

Wslm kak Rose...Xdela kak. Buat suka2..Nape akak nak tempah ke?..Sya ni amatur lagi kak..

inna said...

cantiknyaaa sya...

kalau jual tu berapa harganya..
semakin terer la sya ni..

marsya said...

Alamak Kak Inna....Malu Sya..Sya belum sedia kak nak menjual..Sya ni baru belajar..Takutnya nak buatkan orang punya..Sendiri punya pun menggigil2 nak siapkan...hehehe...Lgpun orang amatur mcm ni ada ke orang nak tempah???
Nantila dah sedia satu hari nanti Sya bgtau ok..(Lama lagi kot.....)

azah said...

cantik la sya, nampak hidup je..akak dok kaji2 teknik..buat kajian sendiri..hehe..mcm nak try juga buat...sya mix colour atau tunggu kering yg biru baru putih...or guna yg one stroke...

marsya said...

Ada banayk cara kalau kita baca kat buku ada yg cakap sebelum base tu kering kita dah kena letak yg putih, ada yang kena mix dua kaler..Tapi Sya ikut yang Sya pernah belajar kak..Biar je biru tu kering pun xpe pastu letak putih kat hujung brush..tang stroke dia yang kejap ada hujung runcing kejap x...sya guna 4 stroke kak. Atas, kiri, kanan, bawah..so ada 4petals.Ada juga cikgu yang ajar guna one stroke....

annie said...

wah...sya dah makin mahir...cantik la hydrangea tu...salah satu bunga feveret akak....hydrangea / hortensia / ajisai.....

marsya said...

Sya pun suka bunga ni Kak Ani...yang hortensia & ajisai tu nama bunga ni juga ke? Rasanya hydrengeas senang sikit kot dari buat rose..Sya pun masih ada beberapa roses yang Sya nak belajar tapi simpan dulu keinginan tu sebab susah......

noorzie said...

Cantik..Sya! Emm..tak macam amatur gituu..

marsya said...

TQ Kak Noorzie...Sya akan cuba memahirkan lagi skill....